Veelgestelde vragen

Klik op een pictogram voor meer informatie over het onderwerp of scrol naar beneden om je vraag te vinden.

Bezorging

1) In welke landen bezorgen wij?

Wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland.

2) Hoe lang duurt de verzending van WO4YOU?

Mits op voorraad worden de boeken die voor 15:00 uur zijn besteld dezelfde dag meegegeven aan PostNL. De bezorgingsduur van je bestelling is afhankelijk van PostNL. Zij geven het volgende aan:
“Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender. Gewone briefpost bezorgen we op dinsdag t/m zaterdag voor 20.00 uur. Post verstuurd vóór lichtingstijd van de brievenbus bezorgen we doorgaans op de eerstvolgende bezorgdag.”

3) Verzend WO4YOU naar een postbus?

Het is mogelijk om studieboeken te bezorgen bij een postbus.

4) Betaal ik verzendkosten voor de verzending van mijn pakket?

De verzendkosten voor verzending in Nederland bedragen €4,95. Voor Belgie en Duitsland €9,95.

5) Hoe volg ik mijn bestelling van WO4YOU?

Je kunt de voortgang van de verzending van je bestelling van WO4YOU volgen met de track & trace code. De trackinginformatie staat in de verzendbevestigingsmail die naar het door jou opgegeven e-mailadres is gestuurd. Met het trackingnummer kun je de website van de vervoerder bezoeken en de status van je bestelling bekijken.

Als je het trackingnummer niet kunt vinden of als je andere vragen hebt over de status van je bestelling, neem dan contact op met de klantenservice.

6) Mijn pakket zou bezorgd worden, maar ik heb het niet ontvangen. Wat nu?

Je moet eerst de details van de bezorgingslocatie bekijken in de tracking in je verzend bevestigingsmail of in je WO4YOU-account. Het kan zijn dat je bestelling bij een afhaalpunt of bij de buren is bezorgd.

Als dit niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice met vermelding van je ordernummer. Wij werken dan samen met onze bezorgingspartner om je pakket te vinden.

7) Kan ik mijn bezorgadres wijzigen?

Als je kort na het plaatsen van de bestelling opmerkt dat er een fout in het adres zit, is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. Geef het bestelnummer door en leg de situatie uit, inclusief de correctie die moet worden aangebracht in het bezorgadres.

Als je echter al een verzendbevestiging hebt ontvangen. waarin wordt aangegeven dat het pakket het magazijn heeft verlaten, kan het bezorgadres niet meer worden gewijzigd. In dat geval is het belangrijk om contact op te nemen met de klantenservice van de vervoerder die verantwoordelijk is voor de levering van je bestelling. Geef het trackingnummer door en leg de situatie uit, inclusief de correctie die moet worden aangebracht in het bezorgadres.

Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat je bestelling terug naar het magazijn wordt gestuurd als het bezorgadres niet correct is. Dit kan leiden tot vertragingen, dus het is belangrijk om het adres zo snel mogelijk te corrigeren.

8) Wat moet ik doen als ik een verkeerd artikel heb ontvangen

Als je een ander artikel hebt ontvangen dan je hebt besteld, is het belangrijk om direct contact op te nemen met de klantenservice
Retour

1) Hoe retourneer ik mijn artikelen naar WO4YOU?

Als je een artikel wilt retourneren naar een webwinkel, dien je eerst een retouraanvraag in te dienen via je account. Hieronder volgen de stappen die je moet volgen:
  1. Log in bij WO4YOU.
  2. Zoek naar de optie om een retouraanvraag in te dienen en klik erop.
  3. Selecteer het artikel dat je wilt retourneren en geef de reden van de retourzending op
  4. Verzend de retouraanvraag.
Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, zullen wij deze beoordelen en beslissen of de retourzending wordt geaccepteerd of afgewezen. Als je retourzending wordt geaccepteerd, ontvang je een e-mail met instructies voor het retourneren van het artikel. Als de retourzending wordt afgewezen, ontvang je ook een e-mail waarin wordt uitgelegd waarom de retourzending niet wordt geaccepteerd.

2) Hoeveel tijd heb ik om mijn artikelen te retourneren?

Je kunt je artikelen van WO4YOU binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket retourneren.

3) Waar kan ik mijn artikelen retourneren?

Je kunt je pakket afgeven bij elk PostNL afhaalpunt.

4) Zijn er artikelen die niet terugbetaald kunnen worden?

Als je een licentie hebt gekocht en de licentiecode al hebt gebruikt, is het niet mogelijk om deze te retourneren.

5) Is de retourzending gratis?

De kosten voor het retourneren van een artikel zijn voor de rekening van de klant. Dit betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor het betalen van de verzendkosten om het artikel terug te sturen. Dit geldt voor zowel nationale als internationale zendingen.

6) Kan ik mijn artikelen van WO4YOU omruilen?

Het omruilen van artikelen is niet mogelijk. Wij geven de voorkeur aan om de bestellingen te scheiden om fouten te voorkomen. Dit betekent dat als je een artikel wilt ruilen, je het oorspronkelijke artikel moet retourneren en een nieuwe bestelling moet plaatsen voor het gewenste artikel.

7) Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Wat nu?

Een beschadigd of defect artikel? Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen, is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. Stuur een foto van de beschadiging, zodat wij kunnen zien wat er mis is gegaan en wat er moet gebeuren om het probleem op te lossen.

De klantenservice zal een passende oplossing voorstellen, zoals het sturen van een nieuw artikel ter vervanging van het beschadigde artikel of een vergoeding voor de beschadiging.

8) Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn geretourneerde bestelling?

Als wij jouw retourzending hebben verwerkt, ontvang je van ons binnen 14 werkdagen het bedrag teruggestort op de rekening die de betaling heeft verricht.
Betaling

1) Welke betalingsmethoden accepteren jullie?

Je kunt bij ons betalen met iDeal en creditcard.

2) Hoe kan ik mijn cadeaukaart gebruiken?

Het is niet mogelijk om te betalen met een cadeaukaart of boekenbon.

3) Waar kan ik mijn factuur vinden?

Als je de orderbevestigingse-mail hebt ontvangen, kun je de factuur daar vinden. Zoek in de e-mail naar een bijlage. Je kan de factuur ook vinden in Jouw account. Ga naar de website van WO4YOU en klik op 'Inloggen'. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’. Klik op 'Mijn facturen', hier vind je alle facturen van alle bestellingen.

4) Ik heb vooraf betaald met een bankoverschrijving. Hoe kan ik controleren of jullie het hebben ontvangen?

Als je een bestelling hebt geplaatst en direct hebt betaald met iDEAL of creditcard, dan zie je na de betaling een bevestigingsscherm waarop staat dat de betaling is gelukt. Dit is een indicatie dat de betaling is verwerkt en dat je bestelling is geplaatst.

Je zou na het plaatsen van de bestelling ook een e-mail moeten hebben ontvangen met een orderbevestiging. Hierin vind je informatie over de bestelling. Het is belangrijk om deze e-mail goed te bewaren, omdat dit het bewijs is van je bestelling en betaling.
Bestelling

1) Waar vind ik mijn bestelnummer?

Je kunt je bestelnummer op de volgende plaatsen vinden:
  1. Bestelgeschiedenis in je WO4YOU-account
  2. Bestel- en verzendbevestigingsmails
  3. Pakbon ingesloten in je pakket van WO4YOU

2) Kan ik mijn winkelwagen nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

Zodra je een aankoop hebt bevestigd, wordt de bestelling verwerkt en wordt het artikel klaargemaakt voor verzending. Als je de bestelling wilt wijzigen, kan dit dus lastig zijn. In veel gevallen is het dan niet meer mogelijk om de bestelling te wijzigen.

3) Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je een bestelling wilt annuleren, kun je het beste zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice en je bestelnummer doorgeven. Zij kunnen dan kijken of het nog mogelijk is om de bestelling te annuleren, voordat deze wordt verstuurd. Als de bestelling nog niet is verstuurd, wordt de bestelling geannuleerd.

4) Mijn bestelling is niet compleet. Wat nu?

Je bestelling kan om de volgende redenen niet compleet zijn:
  1. De bestelling was opgesplitst in verschillende pakketten, vanwege verschillende levertijden.
  2. De ontbrekende artikelen waren niet beschikbaar en zijn daarom geannuleerd. Deze informatie wordt vermeld in e-mail.

5) Heb ik een account nodig om iets in de online shop te kunnen bestellen?

Het is mogelijk om als gast een bestelling te plaatsen, dus zonder een account aan te maken. Je vult dan tijdens het bestelproces je persoonlijke gegevens en adresgegevens in, en je kunt direct betalen.

Echter, als je een account aanmaakt zijn er voordelen. Zo kun je bijvoorbeeld je bestelgeschiedenis bekijken, je adresgegevens opslaan voor een snellere afhandeling van toekomstige bestellingen, en kun je makkelijker retourzendingen aanmelden en de status ervan volgen.
Account

1) Waarom zou ik een account maken bij WO4YOU?

De voordelen van een account:
  1. Inzage in je account. Met een account bij WO4YOU kun je gemakkelijk je bestellingen volgen en bekijken wat de status van je bestelling is.
  2. Verwachte levertermijn. Wanneer je een boek bestelt via de boekenlijst van de studievereniging, heb je inzicht in de verwachte levertermijn. Zo weet je wanneer je het boek kunt verwachten.
  3. Retouraanvragen. Mocht je een boek willen retourneren, dan kun je dit gemakkelijk doen via je account. Je kunt hier een retouraanvraag indienen en vervolgens het boek terugsturen.

2) Hoe maak ik een account aan?

  1. Ga naar de website van WO4YOU
  2. Klik op de button ‘Mijn WO4YOU’. Deze button kan je in de rechterbovenhoek van de website vinden
  3. Klik op 'Inloggen' en vervolgens op ‘Registreer hier’.
  4. Vul de gevraagde gegevens in, zoals je naam en e-mailadres.
  5. Controleer je gegevens en klik op 'Registreren'. Je ontvangt nu een e-mail om je account te bevestigen. Klik op de link in deze e-mail om je account te activeren.

3) Hoe verander ik mijn accountinstellingen?

  1. Log in op de website van WO4YOU.
  2. Klik op ‘Mijn gegevens’.
  3. Selecteer ‘Wijzig gegevens’.
  4. Je kunt de naam en de adresgegevens van je WO4YOU-account wijzigen.

4) Hoe reset ik het wachtwoord van mijn account?

Je wachtwoord vergeten? Je kunt het op de volgende manier van wachtwoord resetten:
  1. Ga naar de website van WO4YOU en klik op ‘Mijn WO4YOU’.
  2. Selecteer "Wachtwoord vergeten?" en voer het e-mailadres in dat is gekoppeld aan je WO4YOU-account.
  3. Je ontvangt een e-mail met een link om je wachtwoord te resetten
  4. Klik op de link en je kunt je wachtwoord wijzigen.
Contact

1) Ik kon het antwoord op mijn vraag niet vinden in de veelgestelde vragen, wat moet ik nu doen?

Als je het antwoord op je vraag niet kunt vinden in de veelgestelde vragen, neem dan contact op met de klantenservice.

Mijn WO4YOU